RƏSUL
RZA
NİGAR RƏFİBƏYLİ
( foto- kitab)
|
Onun
əsri |
XXI əsr Rəsul Rzasız gəldi.
Amma çox istəyirdi ki, bu təzə əsri görsün.
Yalnız arzulamırdı. Bu əsrə çatmağa
özünü haqlı bilirdi. Deyirdi ki, heç
olmazsa yeni əsrin birinci gününü yaşayım,
sonra dünyadan gedim. Bu arzusu lentin yaddaşında
əbədiləşən səsində də
qalıb. Sadəcə arzulamır, taleyə iddiyası
var: “Mən iyirmi birinci əsri necə görməyə
bilərəm?!”.
Ömrü boyu dilində və qələmində
olan, bəzən kiminsə xoşuna gəlib, kiminsə
döşünə yatmayan, amma əksərən
həqiqət olan çox fikirləri kimi Rəsul
Rzanın yeni əsrə, Vaxtın təzə sərhəddinə
çatmaq niyyətində də onun şəxsiyyəti
və yaradıcılığının iki vacib
həqiqəti döyünür.
Yeni əsri, təzə minili görməyə
Rəsul Rzanın, əlbəttə ki, haqqı
vardı və haqqının olmasını özü
də yaxşı bilirdi. Çünki təzə
əsri, yeni zamanı, hər halda dünənkindən
bir az yaxşı, bir az irəli getmiş olan, hər
halda Azərbaycanın bir qədər də yüksəlmiş
olduğu (Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin
belə erkən gələcəyini təsəvvür
edərdimi?) yeni zamanı gətirənlərdən
biri o, özü idi. Bu yeni zamanın gəlməsinə
ömrünün 50 ilinin təcrübəsini və
mübarizələrini həsr etmişdi.
Rəsul Rza XX əsri adlayıb XXI əsrə
çatmalıydı. Ömrü uzunu darısqallıqdan,
qəliblərdən, çərçivələrdən
qaçmışdı, dürlü yasaqlar, çəpərlər,
maneələrlə mübarizə aparmışdı
və son ən böyük mübarizəsi də
sakini olduğu əsrin divarını yırtmaq,
aşmaq idi. Ona görə də yeni əsrin bircə
gününü də özünə bəs hesab
edirdi. Tək bircə gün. Köhnə əsrdə,
nimdaş əsrdə deyil, həmişə onu sıxmış
əsrdə deyil, üfüqləri gep-geniş,
ümidlər, arzularla dolu yeni əsrdə yaşanacaq
bircə gün.
Sovet zamanında, xaricə gediş-gəlişlərin
hələ qıt çağlarında Rəsul Rza
Nəsiminin qürbətdəki qəbrini ilk ziyarət
edən azərbaycanlılardan oldu. Görünür,
təsadüfi deyilmiş. Bu da bir qismətmiş.
Nəsimi də şair nəvəsindən beş
əsr öncə darısqallıqdan gileylənirdi,
cahana sığmadığını bəyan edirdi.
Rəsul Rza XX əsrdə doğuldu,
XX əsrdə həyatı başa çatdı.
Ömür yolu bütünlüklə bu əsrə
sığdı. Amma o, ömrünün hər
gününü min bir teliylə bağlı olduğu
bu əsrin deyil, daha sonra gələn zamanın balası
idi. Əslində o, görməyəcəyi XXI
əsrin övladıymış. O, payına düşmüş
vaxt kəsiyində sadəcə kirayənişindi.
Rəsul Rzanın hər şerinin sonunda
o ədəbi örnəklərin yazılma tarixləri
var. O şerlərdəki fikirlər, düşüncələr
həmin tarixlərdən daha sonraya aiddir. Rəsul
Rza köhnə Azərbaycanın deyil, yeni Azərbaycanın
şairi idi.
Babam avam idi
indiyə görə.
Mən avamam sabaha görə.
...Babam olmasaydı
mən olmazdım.
Ancaq qala bilmərəm
babam kimi.
Gələcək günlərə aparmalıyam
mürəkkəb əsrimi.
Rəsul Rzanın ata-babaları avam adamlar
olmamışdılar. Ən azı ona görə
ki, bu nəsil xan nəsli idi. Rəsul altı yaşındaykən
atasını itirdikdən sonra dayısı Hüseyn
Rzayevin himayəsində yaşayaraq onun soyadını
götürsə, sonra “Rza” qalsa da, əslində
familiyası Məmmədxanlı idi. Atası İbrahim
əyalətdə -Göyçayda yaşaya-yaşaya
rusca təhsil ala bilmişdi, gözüaçıq
bir insandı və kəndin bütün yazı-pozu
işləri onun qələmindən keçdiyindən
elə camaat arasında da Mirzə İbrahim kimi
məhşurlaşmışdı.
Avam olmamışdı Rəsul Rzanın
ata-babası, amma yeni zaman “avam” adlanmamaq üçün
daha başqa keyfiyyətlər tələb edirdi.
Rəsul 1910-cu ildən idi və onun
başlanan həyatı dəyişən, yeniləşən
bir zamana düşürdü və sonrakı bütün
ömrü ərzində həmişə qəliblərdən
qırağa sıçramağa çalışan
Rəsula ilk uşaqlıq əyyamlarından artıq
Göyçay dar gəlirmiş. Əmisi oğlu,
görkəmli yazıçı Ənvər Məmmədxanlı
artıq ixtiyar çağlarında yada salırdı
günlərin birində Rəsulun təklifiylə
buralardan baş götürüb uzaqlara, xülyalar
dünyasına, Türkiyəyə qaçmaq istəmələrini.
Uzun illər sıxdı məni:
gah çəkmələrim-
bəzən uzunu, bəzən eni ilə.
Gah ötüb keçən ilə təəssüfüm,
Gah ümidim yeni ilə.
Gah dünyanın dərdi-səri sıxdı məni,
gah corablarımın boğazı.
Rəsul Rzanın ömrünə, zəka
bəhrələrinə illərin indiki ucalığından
baxarkən duyulan ən əsas həqiqətlərdən
biri də budur ki, o, mühitə uyğunlaşanlardan,
onacan mövcud olan, başqalarının rahatca yaşadığı
ab-havada ömür sürməyə asanca alışanlardan
deyilmiş.
O, dünyaya özü mühit yaratmaq
üçün gələnlərdən idi.
Bakıya ilk gəlişində iyirmi
yaşındaydı. XX əsrin otuzuncu illəri
başlanırdı. Və köhnə ədəbiyyatla
yeni, yeniləşən, yeniləşməyə
can atan ədəbiyyat yanaşıydı. Tək
yanaşı yox, çox cəhətdən üzbəüz,
qarşı-qarşıya idi. Köhnə ədəbiyyatın
ağır çəkili canlı klassikləri də
ortadaydı, onların yolunu tutub gedən Rəsul
yaşında olanlar da az deyildi. Ədəbiyyatda
ilk addımlarını atan, ucqardan nabələd
Bakı mühitinə təşrif gətirən
köməksiz, arxasız bir cavandan ötrü ayağının
yer tutması, maneəsiz irəliləyişi üçün
bəlkə də ənənəvi cərəyanın
rahat axarına qoşulmaq münasib idi. Amma elə
Bakı ədəbi mühitə qatıldığı
lap başlanğıc aylarda – 1931-ci ildə Rəsul
Rza “Bolşevik yazı”nı qələmə aldı
və dəliqanlıca öz ədəbi məsləki
və məqsədinin yenilikçilik, çərçivələrdən
aşaraq yeni üfüqlər fəth etmək olduğunu
bildirdi.
Bir səs deyir:
Rza, durma!
Rza, yaz!
Yaza yaz!
Qarşı gündən gülümsəyən
yaraşıqlı yaza yaz.
O səs – keçmiş yazlardan yox, gələcək
yazlardan yazmağa çağıran səs Rəsul
Rzanın içərisindəki yenilikçi fəhmin
və Vaxtın səsi idi.
Sonrakı yarım əsrlik ədəbi
yolu içərisində Rəsul Rza tənqidləri
də, tərifləri də çox görəcək.
Amma özünün görmədiyi,
oxumadığı bir qiymət ki, həmin “Bolşevik
yazı”ndan dərhal sonra yaranmışdı, mənə
çox əziz gəlir. Yaşlı bir insan, köhnə
ədəbiyyatın sadiq bir təmsilçisinin qiymətidir
o qiymət. Hüseyn Cavidin Naxçıvanda yaşayan,
müəllimlik edən, hərdən qələm
təcrübələri yerli qəzetdə və
respublika mətbuatında dərc edilən böyük
qardaşı Şeyx Məhəmməd Rasizadə
vermişdi o qiyməti.
Gələcəkdə səndən çox şey
gözlənir,
Ədəbi məsləkin bir gün izlənir.
Rza, durma, Rza, durma, Rza, yaz!
Qoca şair ilk qələm təcrübələrini
oxuduğu, ona doğma olmayan üslubda yazan gəncin
yolunun, məsləkinin bir gün izlənəcəyini,
ədəbi mühitə yenicə atılmış
cavanın bir gün özünün mühit yaradacağını
peyğəmbər bəsirətliliyi ilə sezmişdi.
Ən sevimlisi isə odur ki, köhnə
ədəbiyyatın təmsilçisi və məftunu
olan bu insan yenini və cavanı qəlb genişliyi
ilə qarşılamağa özündə qeydiyyat
tapmışdı.
İllər ötəcək, Rəsul
Rza məhz yenilikçi olduğuna görə, məhz
köhnəlmişi rədd etdiyinə görə,
məhz birovuzlaşmışdan imtinaya çağırdığına
görə saysız hücumlara hədəf olacaq.
Nə qədər gücünü, əsəbini
aparacaq bu mənasız mübarizələr. Əslində
mənasız da demək olmaz. Bu mübarizələr
gərək idi. Bu mübarizələr olamasaydı
Rəsul Rza öz yolunu, üslubunu və ardıcıllarını
müdafiə edə, qoruya bilməzdi. Bu mübarizənin
özü yox, mübarizənin aparıldığı
rəqiblər mənasız idi. Amma neyləyəsən
ki, onlar çox idilər, əksəri güc, səlahiyyət,
nüfuz sahibi idilər.
Bir də - Rəsul Rzanın apardığı
yalnız ədəbi mübarizə deyildi ki! O,
ədəbiyyatda ən ciddi siyasi mübarizə
aparan, qaranlıq mühit içərisində azadfikirliliyin
işığının sönməməsinə
mərd sinəsini qabağa verərək çalışan
nadirlərdən idi.
O, mahiyyətcə çürük, gələcəksiz,
ancaq nəhəng, gücü ipə-sapa yatmayan
sovet rejimi ilə də mübarizədəydi.
Rəsul Rzanın ömür təqvimində
XX yüzildə Azərbaycanın taleyindən keçmiş
mühüm olmuşların hamısının
izi var. Tale sanki onu həmişə o vacib hadisələrin
mərkəzinə, ən qaynar nöqtələrinə
doğru qovub. Rəsul Rza otuzuncu illərin repressiya
dəhşətlərini də görüb, otuz-qırx-əllinci
illərin mədəni quruculuğunun çətin
və fərəhli gedişatının da iştirakçılarından
olub, İkinci Cahan savaşının odlu-alovlu cəbhələrindən
də keçib, 1944-1945-ci illərdə İranda,
Cənubi Azərbaycandakı milli oyanışın,
milli dövlət quruculuğunun fərəhini də
əllə toxunacaq qədər yaxından izləyib.
Təbii, bütün bunlar onun yaradıcılığında,
solmaz şerlərində əbədiləşib.
Lakin o illərin, o keçilmiş yolun elə həmin
dövrdə yaranan şerlərdən daha artıq
bir faydası qazanılan ömür təcrübəsi
idi. Həmin təcrübə, ömür yolunun
bütün eniş-yoxuşuyla bunca zənginliyi
uzun zaman keçişindən sonra həm arxada qalmış
o dövrləri, həm də ümumən həyatı
və insanları daha sərrast görüb anlamaqda
Rəsul Rzaya yardımçı oldu.
Rəsul Rzanın həyat yolu ağsaqqal
müasirləri Cavid kimi, Seyid Hüseyn kimi, Mümtaz
kimi, tay-tuşlarından olan Müşfiq kimi 1937-də
-1938-də qırıla bilərdi.
Repressiyalar girdabı onu udmadı, bu bəladan
qurtuldu. Otuzuncu illərin qarayaxa mətbuatında
bircə qələm dostu haqqında da bircə əxlaqsız,
namərd sətri görünmədi. Amma neçələrinin
qələm yoldaşları haqqında xəlvətdə
yazdıqları donoslar bir yana, o dövrün mətbuatında
donosdan geri qalmayan, dünənəcən üzünə
güldükləri neçə şairi, yazıçını
dirigözlü məhvə yuvarlayan nə qədər
riyalı yazıları da işıq üzü
gördü.
Rəsul Rzanın həyatı faşizmlə
ağır dava illərində də bitə bilərdi.
Sadiq dostlarından olan, sonralar görkəmli ədəbiyyatşünas
alim Abbas Zamanov xatırlayırdı Rəsul Rzanın
qorxunc bir müharibə axşamında hər ehtimala
qarşı vida məktubu yazaraq şüşəyə
qoymasını, kiminsə rastına çıxacağı
ümidiylə dənizə atmasını.
Müharibədən də sağ-çillə
qayıdıb gəldi.
Əllinci illərin ortalarınacan Rəsul
Rzanın şerləri, poemaları qədərincə
idi, kitabları çıxmışdı, yazdıqları
dillərə tərcümə edilmişdi və
Azərbaycandan qıraqlarda da imzası tanınırdı.
Ömür yolu 37-də qırılsaydı
da, müharibədə bitsəydi də, qırxıncı
illərin sonrası, əllinci illərin əvvəllərində
Rəsul Rza Mircəllad dediyi qəddar Mərkəzi
Komitə katibi Mircəfər Bağırovun qəfil
qəzəb tutmasına giriftar olub gedər-gəlməzə
göndərilsəydi də qalacaqdı.
İstedadlı bir şair kimi əllinci
illərin ortalarına qədər o, ədəbiyyatın
yaddaşında qalmaq haqqını qazanmışdı.
Amma Tanrı ona böyük yaradıcı
üçün, qınamayın məni, adi insandan
qat-qat daha lazımlı olan uzun ömür də
verdi. Rəsul Rza yaşadı, əllinci illərin
ortalarından XX yüzilin sonuna doğru 30 ilə
yaxın bir yol keçdi və ədəbiyyatın
yaddaşında yox, HƏR GÜNÜNDƏ daim
yaşayacaq Rəsul Rzanı yaratdı.
Rəsul Rzanın əllinci illərin
ortalarına qədərki yaradıcılığı
o mərhələdən sonra başlanacaq BÖYÜK
YARADICILIĞI üçün bir hazırlıq mərhələsi
imiş. Rəsul Rza məhz yaradıcılığının
və şəxsiyyətinin bu mərhələsi
ilə mühit yaradıcısına, MƏKTƏBƏ
çevrildi.
Məbəd anlayışı ilkin olaraq
yada ehkamı salır.
Rəsul Rzaya Azərbaycan gəncliyi artıq
XX əsrin 60-cı illərində məbəd kimi
baxırdı. Lakin Rəsul Rza məbədi o nadir
məbədlərdən idi ki, ehkamları, basmaqəlib
düşüncəni rədd edirdi, onun nə şerində,
nə yaratdığı mühitdə ehkamçılığa
yer vardı.
Rəsul Rza şair idi, peşəsi şer
yazmaq idi, amma böyük ölçüdə şer
də, şairlik də ondan ötrü vasitəyə
çevrilmişdi. Özünün Xalqçılıq,
Vətənçilik, Azərbaycançılıq,
Türkçülük fəlsəfəsi və
konsepsiyasını gerçəkləşdirməkdən
ötrü münasib bir vasitəyə.
Rəsul Rzada dünyanın çox ölkəsində
Azərbaycan ədəbiyyatına və Azərbaycan
xalqına doğru uzanan yollar qovuşurdu.
Rəsul Rza yalnız Azərbaycanın
şairi deyildi və artıq sovet zamanlarında
o, türk dünyasının böyük və
ortaq şairləri mərtəbəsinə ucalmışdı.
1981-ci il aprelin 1-də vəfat edən
Rəsul Rzanın 90 yaşı XX yüzilin bitəcəyində
tamam oldu. Rəmzi və qanunauyğun deyilmi ki, Azərbaycanın
yox, bütün türk dünyasının olan
Rəsul Rzanın bu yuvarlaq ildönümünün
bayram edilməsi nə uşaqlıq illərini sürdüyü
Göyçayda, nə şöhrətlərinin
şəhəri Bakıda, nə ümumiyyətlə
Azərbaycanda başladı. Bu Söz və Türklük
bayramı Ankarada, İstanbulda başladı.
Türk dünyasının paytaxdı
sayılası o şəhərlərdə başlanaraq
oradan Azərbaycana gəldi.
Rəsul Rza Azərbaycan dilinə ən
böyük xidmət göstərən insanlardan
oldu.
Onun şeri dilimizin qoruqlarından idi.
Gənçlik çağlarında vur-tut
23 bahar yaşamış Asəf Zeynallı Rəsul
Rzanın sözlərinə bir mahnı yazmışdı:
“Sərhəd bəkçisi”.
Rəsul Rza özü də illər
sonra bir sərhəd bəkçisinə - dilimizin
sərhədlərinin keşiyini çəkən
bir əsgərə döndü.
Azərbaycan şer dilinin ifadə imkanlarını
genişləndirdi, dilimizin ərəb-fars lisanlarının
qəliz qatışıqlarından təmizlənməsi
yolunda ardıcıl iş apardı.
Rəsul Rza Azərbaycanın bütün
tarixi boyu sönməmiş, səngiməmiş
etiraz ədəbiyyatının XX yüzilin ikinci
yarısında, sovet ideoloji maşınının
ən mənəm-mənəm çağlarında
ən cəsur təmsilçisi oldu.
Senzura barıların qat-qat, lay-lay yolu-rizi
bağladığı çağlarda Rəsul Rzanın
Sovet Azərbaycanında Azərbaycan dilində dərc
etdirdiyi yüksək bədiiliyi yüksək inqilabçılığına
qovuşmuş mərd şerləri yatmış
qafaları oyadırdı, onsuz da oyaq qafaların
ümidsizliyə qapılmasının qarşısını
alırdı, rejimin kökünə, təməlinə
balta çalırdı. Daha geniş müstəvidə
yanaşılırsa, Azərbaycan insanında istənilən
ən güclü görünə bilən şerin
mahiyyətdə süst, lax, lırt olduğunu,
istənilən ən zəif kimi görünən,
sozalan işıq təsiri bağışlayan HAQQIN
isə gec-tez mütləq qalib gələcəyinə
inamı artırırdı.
Rəsul Rza səmt küləyi idi. Tək
ədəbiyyatda deyil, mədəni və ictimai-siyasi
həyatın ən çeşidli sahələrində
zövqün, səviyyənin ən başlıca
məhək daşlarından, meyarlarından idi.
Otuzuncu, qırxıncı, lap elə
əllinci illərdə olduğu kimi istəməyənləri,
badalaq vuranları, düşmənləri az deyildi.
Özünün və xəttinin.
Amma dostları və silahdaşları,
məsləkdaşları vardı. Sağ yanında
Nigarı vardı, Anarı vardı, Ənvər
Məmmədxanlısı vardı..., sol yanında
Cəfər Cəfərovu, Sabit Rəhmanı, Qara
Qarayevi, Niyazisi... Fikir, əqidə, zövq, mübarizə
yoldaşları.
Bir də cavan çiyindaşları, onu
candan sevən gənc dostları vardı.
Ona görə Rəsul Rza və onun mənsub
olduğu dalğa güclü idi, bu “müqtədir
dəstə” yenilməz idi və bu möhtəşəm
axın Azərbaycanı XXI əsrin üfüqlərinə
doğru aparırdı.
Babam olmasaydı
mən də olmazdım.
Ancaq qala bilmərəm
Babam kimi.
Gələcək günlərə aparmalıyam
Mürəkkəb əsrimi.
Rəsul Rza Füzulini sevirdi, Nəsimini
sevirdi, Aşıq Ələsgəri sevirdi, Sabiri
sevirdi, keçmişində yaxşı olan hər
şeyi sevirdi. Vacib həqiqəti dərk etmişdi
ki, adamın gərək babası ola. Amma daha vacib
həqiqət Rəsul Rzadan ötrü o idi ki, gərək
hər insan babasını yaxşı tanıya,
babasından öyrənə, amma babasından da
irəli gedə.
Azərbaycanın ilk milli ensiklopediyasını
yaradırdı ki, bu xalq babasını tanısın
və olduğu kimi tanısın. Yaradırdı
ki, bu xalqın nəhayət ki, doğru-düzgün
tarixi yazılsın, təzə əsrə istiqamət
götürmüş xalq öz keçmişindən
bixəbər qalmasın.
Başa çatdırmağa imkan vermədilər.
Onun başladığı və XX əsrin yetmişinci
illərində üzrə çıxmalı və
daha yüksək inkişafı təmin etməli
işlər 20-30 il geri atıldı. Amma Rəsul
Rzanın ensiklopediyada başladığı işlər
nəticəsiz də qalmadı. Onun qığılcımı
artıq çox beyinlərə dağılmışdı
və əslində ömrü boyu Rəsul Rza üçün
ən mühüm olan elə ondan saçıb beyinlərə,
ürəklərə düşən, sabah alova,
olacaqlara çevriləcək qığılcımların
varlığı idi.
Vərəqləyirəm Rəsul Rzanın kitablarını.
Tək bu gün, indi yox ki!
Tez-tez açıram onun cildlərini.
Müdrik bir dostla söhbət etmək, dərdləşmək,
güc, işıq almaq üçün açıram.
Nə əlimdə silah var,
nə fikrimdə ölüm.
Mən insanam;
sinəmdə döyünür
sadə bir ürək.
Məhəbbətə açıqdır könlüm.
Mən insanam;
xalq sevincini, dərdini
bacardığım kimi yazanam.
...Mən arzu oğlu,
ümid oğlu,
qələbələr atası,
gələcəyin babasıyam.
Mən bu günün müjdəsini
sabaha aparasıyam!
Bir dəfə Rəsul Rzayla Nigar Rəfibəylinin
həyatda və ədəbiyyatdakı ləyaqətli
davamı Anarla Buzovnaya getmişdik. O, bağa ki,
Rəsul Rzanın ömrünün neçə yayı
orda keçmişdi. Neçə şerini dənizin
lap sahilindəki bu xudmani bağın sakitliyində
qələmə almışdı.
Çoxdan kimsənin gəlmədiyi bağ
suyu qurumuş çay yatağı kimi qüssə
gətirirdi. Köhnə rəfdə uzaq illərin
təzə jurnalları, qəzetləri, haçandan
bəri qatı açılmamış kitablar, Rəsula,
Nigara müxtəlif şəhərlərdən
gəlmiş məktublar...
Bağın sahibləri yox idilər -
sabaha çıxıb getmişdilər.
Kimsəsiz bağın sükutunu yaxın
dənizin səsindən başqa pozan yox idi.
Nə deyirdi dəniz?
Bizdən onillərcə əvvəl
elə bu bağda, belə səssiz, sakit axşamlardan
birində Rəsul Rza da dənizin qulaq cingildədən
sakitliyi dağıdan xışıltısı,
pıçıltısını dinləyirmiş,
danışırmış onunla.
Pəncərimi açmışam dənizə.
Səhər hələ yoldadır.
Ay gecənin üfüq qapısında,
qarovuldadır.
Dəniz də oyaqdır.
Nə gözümdə yuxu var,
Nə çimir.
Sahil boş,
dəniz doludur.
Dənizdə dalğalar çimir.
Suya baş vurub qalxırlar.
Boylanırlar tez-tez.
Yəqin onlar da,
Səhərçin darıxırlar.
Dəniz kimi, dənizin dalğaları
kimi hər gəlməmiş səhərdən
ötrü darıxan, hər gedən günün
ömründən getdiyini bilə-bilə yenə
növbəti səhərə can atan Rəsul Rza
hər halda son böyük arzusuna çatıb. O,
XXI əsrdədir. Diri şeriylə, canlı sözüylə,
bu gün yaranan çox sözdən daha təravətli
və gələcəkli sözüylə XXI əsrdədir.
Mən dənizdən nə istəsəm alaram;
Balıqdan tutmuş
Şerin möcüzəsinə qədər.
Mən dənizə nə verirəm?
Heç nə!
Mən dənizsiz qala bilmərəm
dəniz mənsiz keçinər.
Dəniz sənsiz qaldı, ustad! Kədərlidir,
amma neyləyəsən ki, doğru sözmüş
– dəniz sənsiz keçinir.
Biz ki, sənsiz keçinə bilmirik!
Sən özün də dənizmişsən,
ustad! Hamımızın dənizi!
Ötmüş günlərin və
yeni başlanan minilin Dənizi.
Dənizin sonu varmı məgər?! Dənizi
axıracan kəşf etmək mümkünmü?!
Dəniz həmişə diri deyilmi, Rəsul
Rza?
***
...İlk gəncliyində Rəsul Rza
Bakıya pənah gətirdi. Burada şöhrətini
tapdı, sözü ilə Azərbaycanı fəth
etdi, dostlar qazandı, ardıcılları yetişdi,
dünyada tanındı, bir kitabxana dolduracaq qədər
kitablar doğurdu, yüksək vəzifələr
tutdu, dövrün, dövlətin nəvazişlərini
gördü, ordenlərə, medallara layiq görüldü...
Xoşbəxt oldumu Rəsul Rza?
Mahiyyəti bunca sərrast duyan belə
geniş təfəkkürün sahibi, həyatı
və insanları bunca dəqiq görən o cür
bəsirətli gözlərin sahibi, hər zaman
həmdərd olmaq yanğısı ilə yaşayan
şair xoşbəxt ola bilərmi ki!
Xoşbəxt bizik, Azərbaycandır,
millətimizdir ki, Rəsul Rzamız vardı!
Xoşbəxt bizik, Azərbaycandır,
millətimizdir ki, Rəsul Rzamız var!
Xoşbəxt bizik, Azərbaycandır,
millətimizdir ki, Rəsul Rzamız həmişə
olacaq!
Böyük millət olmağın mübarizəli
yolu davam etdikcə o yaşayacaq, bizimlə qalacaq
və həmişə də mübarizənin ən
ön sıralarında olacaq!
Rafael Hüseynov